Peste 150 de milioane de euro, atât va cheltui CFR SA pentru redeschiderea tunelului Palas din Constanța, pe care aceeași companie l-a închis în 1992. Acum însă, odată cu războiul din Ucraina, compania feroviară de stat a constatat că obiectivul istoric creat de Anghel Saligny este, de fapt, foarte util României, relatează Replica Online.
Este vorba despre redeschiderea tunelului Palas, pe care tot CFR l-a închis în anul 1992. Acum, CFR va plăti nu mai puțin de 753 de milioane de lei pentru a-l redeschide.
Lucrările vor dura 2 ani și vor fi finanțate din banii publici ai Ministerului Transporturilor.
Recent, Guvernul a adoptat o hotărâre cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului de reabilitare a liniei ferate Palas din Constanța.
În Monitorul Oficial, de pe 24 octombrie 2024, s-a publicat „Hotărârea nr. 1298/2024 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii «Reabilitarea şi electrificarea liniei CF 816 Palas-Port A, consolidare tunel km 224+670-225+160», pentru a asigura al doilea acces feroviar în Port Constanţa”, lucrare de utilitate publică de interes naţional.
„Finanţarea obiectivului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi din alte surse legal constituite în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se mai arată în Hotărârea de Guvern.