miercuri, iunie 12, 2024

5 caracteristici cheie ale contentului de calitate pentru orice nișă de business

Citeste si...

Internetul este o bază uriașă de date, informații, opinii, recomandări și indicații pe care utilizatorii le pot folosi pentru a găsi răspunsuri la întrebări, nelămuriri, probleme. Plecând de la acest criteriu al utilității, putem defini contentul de calitate ca acel conținut folositor, precis, credibil și relevant pentru publicul căruia a fost destinat.

Pare simplu în teorie, însă orice brand și orice creator de conținut se confruntă cu dificultăți în identificarea tipului de conținut care funcționează cel mai bine pentru promovarea intereselor sale, a formei ideale de redactare a lui și a suportului pe care va fi plasat.

Activitatea de marketing de conținut este strâns legată de SEO, de comunicarea cu publicul țintă, de PR și se referă la orice content plasat on page, pe site-ul propriu, cât și off-page, în strategiile de link-building. Generic, conținutul de calitate trebuie să întrunească 5 caracteristici cheie, pe care le vom dezbate în cele ce urmează.

1. Contentul de calitate se bazează un research amăunțit

Multe articole sunt scrise doar pentru a bifa acoperirea unui subiect și pentru a nu fi mai prejos decât concurența, de aceea informațiile se repetă și se pot multiplica astfel la nesfârșit. Un conținut de calitate nu poate fi generat în absența unui research amănunțit.

Este normal să fie reluate anumite subiecte, însă fiecare text ar trebui să aducă ceva nou, indiferent că este maniera de abordare, interpretarea diferită a datelor existente, oferirea de noi perspective sau acoperirea lipsurilor pe tema respectivă. Cercetarea riguroasă înainte de redactare te ferește de introducerea unor informații eronate sau trunchiate în text, de concluzii irelevante și, pe termen lung, de pierderea credibilității în fața publicului țintă.

În acest sens, motoarele de căutare sunt cei mai buni aliați, atât pentru a identifica ce s-a scris deja despre subiect de către concurență, cât și a unor piste de lucru inedite. Acestea pot fi obținute prin interogări specifice în bara de search ori de pe site-uri autorizate care publică constant date statistice, cum ar fi Statista, Deloitte sau Organizația Mondială a Sănătății (OMS), Institutul Național de Statistică și altele. Totodată, publicațiile academice pot servi drept surse credibile și autorizate de informație. Le poți găsi pe platforme precum Google Scholar, JSTOR, Academica, ResearchGate etc.

Cărți tipărite, e-books, interviuri cu experți sau specialiști proprii ai companiei, YouTube și forumuri de discuții pot fi alte surse excelente pentru un research riguros.

2. Content care răspunde nevoilor publicului țintă

Din nou, cercetarea este baza oricărei strategii de marketing de conținut. De data asta, trebuie să îți definești foarte bine publicul țintă, să știi câteva aspecte cheie despre persoanele care îl compun, cum ar fi motivațiile lor, ce își doresc în viață și care sunt mijloacele prin care ar putea să ajungă la obiectivele propuse, adică stilul de viață, date demografice, studii, priorități etc. În acest research se includ și problemele cu care se confruntă, canalele și platformele de pe care se informează și unde interacționează frecvent.

Din momentul în care ai aflat cine sunt cei cărora trebuie să te adresezi, este foarte important să cunoști, înainte de a trece la redactarea conținutului, care este intenția de căutare preponderentă a actualilor și potențialilor tăi clienți (search intent). Adică, în ce scop caută informațiile despre produsele sau serviciile din domeniul în care activează compania ta sau chiar despre brandul tău sau elemente specifice ale acesteia.

Utilizatorii pot căuta pentru a se informa, fără intenția de cumpărare, pentru a descoperi informații utile în virtutea unei eventuale achiziții în viitor, pentru a găsi un anumit site, platformă sau forum sau pentru o achiziție imediată.

În funcție de aceste variabile, se vor alege și subiectele de abordat. De aici va începe o altă cercetare, mai specifică, referitoare strict la interacțiunile companiei cu publicul țintă. Temele se vor stabili în funcție de cele mai frecvente întrebări și probleme ale clienților, de răspunsurile lor la chestionare despre ceea ce își doresc să citească și să acceseze despre brand, produse sau serviciile pe care le pui la dispoziție.

Va urma un research organic după cuvinte cheie, cuvinte cheie ale competitorilor și activitatea acestora din urmă pe social media. Luând în calcul toate aceste variabile, vei ști cui, cum și unde să te adresezi.

3. Contentul de calitate poartă marca expertizei. Principiul EEAT.

Atât în advertoriale, dar mai ales în articolele de blog, dacă vrei să creezi conținut SEO, este importantă originalitatea, punctul de vedere unic și inedit, rezultat fie din expertiză, fie din experiența nemijlocită cu produsul sau serviciul. Utilizatorul are nevoie de content pe care să poată conta, credibil și care să poarte marca autorității.

În acest sens, principiul E-E-A-T, tradus ca Experiență-Expertiză-Autoritate-Credibilitate (Trust, în engleză) ghidează Google în valorizarea conținutului. Va trebui să ai content de calitate, util și original, un autor de încredere, o sursă de informare credibilă, indicată în text și backlink-uri de pe site-uri cu autoritate.

4. Contentul de calitate răspunde celor mai frecvente întrebări (FAQ)

Întrebările frecvente (FAQ) îți permit să oferi o experiență de lectură mai bună. Prin anticiparea întrebărilor legate de subiect pe care le-ar putea avea utilizatorii și răspunzând instantaneu la ele în conținut, oamenii nu trebuie să caute răspunsuri în altă parte.

Pe lângă faptul că sunt utile pentru utilizatori, întrebările frecvente ajută la creșterea vizibilității conținutului în căutări. Răspunsul la FAQ te ajută și la formularea și inserarea cuvintelor cheie în text, într-un mod corect, astfel încât subiectul să poată fi ușor identificat și valorizat în ranking-ul Google.

5. Inserează întotdeauna exemple elocvente și utile în content!

Folosirea exemplelor în conținut fac textul util, accesibil și ușor de asimilat. Fie că dai ca exemplu modul de calcul al unei dobânzi, ce rate lunare ar avea cumpărătorul pentru o mașină, ce produse să folosească pentru vopsitul pereților, pentru hrana câinelui sau pentru spălatul rufelor, cum ar arăta vacanța ideală în diverse destinații, exemplele sunt întotdeauna binevenite. De asemenea, mici detalii prin care writerul empatizează cu cititorul, de pildă drumul spre serviciu prin trafic, într-o zi de luni, conferă autenticitate și facilitează identificarea.

Exemplele fac ca un subiect complex sau abstract să fie mai ușor de urmărit de către publicul tău, astfel încât oamenii să poată înțelege conceptul și să acționeze. Totodată, exemplele pot face conținutul mai interesant și mai puțin monoton. Îi poți implica mai ușor pe cititori. Iar asta înseamnă că vor rămâne mai mult timp pe site, cu beneficii directe, imediate pentru afacerea ta, dar și pe termen lung.

Nu pierde din vedere chestiunile de formă!

Conținutul trebuie să fie ambalat într-o formă accesibilă atât din punct de vedere al redactării, cât și din punct de vedere al elementelor vizuale (titlu, H2, H3, imagini, grafice, bullets pentru sintetizarea informației) și să fie ușor de accesat din perspectiva navigării și a încărcării paginilor.

Nu e ușor să scrii content de calitate. Fie că încerci să-ți redactezi chiar tu textele, fie că apelezi la specialiști în marketingul de conținut, precum NOA Digital, ține cont de sfaturile din acest articol! Pentru a se distinge și a avea un impact real asupra publicului, conținutul trebuie să fie bine documentat, relevant pentru nevoile audienței, să poarte marca expertizei, să anticipeze și să răspundă întrebărilor frecvente și să includă exemple practice. Vei avea astfel content informativ, credibil și captivant, capabil să atragă și să mențină atenția cititorilor, prin care vei consolida în același timp încrederea în brand.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele Articole

Alergia la copii: Tot ce trebuie să știi

Alergiile la copii sunt o problemă frecventă, afectând aproximativ 6-8% dintre cei mici. Apar ca o reacție exagerată a...
spot_img